En Nora Roberts-analys

Det är väl ingen hemlighet att jag är lite smått besatt av Nora Roberts, hennes böcker och hennes produktivitet. Trots att jag är väl bekant med hennes sätt att bygga upp en historia så tycker jag alltid det är lika roligt att stifta bekantskap med ett nytt kärlekspar. Det är inte bara hennes takt och försäljningssiffror som imponerar på mig utan även hennes förmåga att skriva exakt samma story om och om igen, men på över 200 olika sätt.

Idag har Katarina Bivald skrivit en intressant sammanfattning om fenomenet Nora Roberts. Läs den här

2 thoughts on “En Nora Roberts-analys

  1. Åh! Vad spännande måste jag läsa 😊 skrev nyss också ett litet inlägg om just Nora Roberts och Nyårskyssen!
    Men jag börjar personligen trötta på män-pizza-öl kontra kvinnor-sallad-vin-tjejkväll med film….

    Like

    • Jag håller med dig, är också lite trött på det där, men tycker könsrollerna är extrema i just Inn Boonsboro-trilogin. Jag tycker den serien är en av hennes sämre och gillar de äldre serierna bättre.

      Like

Leave a Reply

