Tankar om framtiden

Tre noveller finns ute, vilket innebär att det är fyra kvar. Två som ska redigeras och två som ska skrivas om helt och hållet. Det är alltså en hel del jobb kvar innan novellserien är komplett, men jag börjar redan nu fundera på vad jag ska hitta på sen.

Jag halkade in på novellerna av en slump eftersom jag önskade mer handling och kärlek som motpol till alla kladdiga erotiska noveller där kroppsvätskorna skvätter både högt och lågt. Och jag erkänner att det även var ett test. Skulle någon läsa det här? Skulle någon hitta novellerna skrivna av en okänd och dessutom relativt anonym person utgiven på ett mindre förlag? Skulle någon gilla det? Och skulle någon över huvud taget bry sig?

Hur det än går med den här serien så är jag glad för att jag satsade. Jobbet med de här novellerna har gett mig så mycket glädje. Varje redigeringsrunda, varje korromgång, varje sökning efter den perfekta bilden, varje steg i ledet har varit så inspirerande och roligt. Och då har jag inte ens räknat in känslan av att novellerna finns tillgängliga för allmänheten eller att se dem på rad bredvid varandra i min bokhylla i iBooks. (Det är jättehäftigt!)

Jag gillar att få vara med i processen från början till slut och att försöka marknadsföra mig och nå ut i bruset. Det tar tid, men jag gillar att experimentera och prova mig fram. Allting spelar roll. Vilken titel, omslag och baksidestext novellen har, vilken dag den ges ut, vilka andra böcker och noveller som ges ut samtidigt. Är man okänd är detta av mycket högre betydelse än om man är ett välkänt namn, och jag studerar, funderar och försöker lära mig för att lyckas bättre nästa gång.

Många gånger har jag trott att jag är ganska ensam om att vilja läsa om kärlek, sex och humor, inte minst på grund av det skrala utbudet av svenskskriven eller översatt litteratur, och den allmänna uppfattningen verkar vara att erotikvågen som drog in efter Femtio nyanser har ebbat ut för längesen. Jag tror att den kommer tillbaka. Kanske inte med samma kraft och i samma tappning, men jag tror det finns en väldigt stor målgrupp som hungrar efter romance. Jag står i alla fall först i ledet. Och jag kommer att fortsätta skriva vardagserotik själv. För jag tror inte att jag kan låta bli.

4 thoughts on “Tankar om framtiden

  1. Håller helt med dig, det är en intressant process att vara i. Just nu är det min roman som gäller men jag har också en erotisk novellsamling att skriva färdigt. Jag längtar tills jag får sätta tänderna i dem 🙂 och följer med stort intresse dina steg framåt !

    Like

    • Jag gillar verkligen hela processen från början till slut. Det är jätteroligt att följa dig på vägen med din roman och jag ser väldigt mycket fram emot din novellsamling också! 🙂

      Like

  2. Mycket av det du tar upp, Iza, gäller även för mig. Jag har ju “bara” en novell ute än så länge, men om planerna går i lås ska det bli sju även i min serie. Det är en spännande resa som jag inte skulle vilja vara utan 🙂

    Like

    • Jag gillar verkligen ditt tema och det ska bli så roligt att se vad du hittar på i resten av serien 🙂 Det är absolut en spännande resa och det är jättekul att följa dig på vägen!

      Like

Leave a comment